Monday 24 June 2013

Cyst , Fibroid dan Endomestrosis

TANDA - TANDA FIBROID DAN CYST DALAM RAHIM YANG BERMASALAH

* Gangguan Haid
* Keputihan
* Masalah ketidaksuburan
* Kemandulan di kalangan wanita
* Hubungan suami isteri yang dinging atau sakit ketika bersama
* Perut kembang
* Angin yang keluar dari vagina (Kentut Vagina)
* Rasa gatal dan keluar bau kurang enak pada vagina
* Kerap membuang air kecil ketika batuk, berlari dan berlompat
* Kerap letih dan lesu
* Sakit lutut dan tumit
* Kesekukan kaki dan tanggan
* Kekejangan otot dibawah betis (simpul mengkarung)
* Kerap keguguran
* Ketumbuhan fibro dan cyst

BAGAIMANA KETUMBUHAN FIBROID DAN CYST TERJADI?


1. Punca penyakit ini bermula pada ganguan haid dan sengugut
2. Satu kajian yang menunjukan bahawa lebih kurang 50% daripadanya wanita
3. Ia sering berlaku dikalangan wanit yang tidak berkahwin dan yang pernah beranak





ADAKAH IA BOLEH DIRAWAT?

Seperti yang ditulis oleh Dr Hamid Arshar dalam tulisan beliau tidak ada rawatan yang menggunakan ubat hospital yang boleh mengecutkan ketumbuhan fibroid TETAPI ada kemungkinan ubat-ubatan tradisional seperti akar kayu atau dedaun yang mungkin mempunyai kesan, khusus terhadap rahim boleh mengecutkan ketumbuhan pada fibroid. Bidang ini masih lagi terbuka luas dan usaha yang boleh mendapatkan ramuan untuk mengecutkan ketumbuhan fibroid.

Kebanyakan yang kita dengar ramai wanita Malaysia yang menghadapi ketumbuahn fibroid, rata-ratanya akan mengambil jalan mudah dengan menjalani proces pembedahan. Tapi masih juga ketumbuah itu akan tumbuh selepas beberapa bulan atau tahun itu pun bergantung pada aktifnya fibroid mereka.

Di sini kami telah mengenal pasti produk yang terbaik yang dapat mengecutkan rahim tanpa perlu menjalani pembedahan. Set Delima Sari dapat di mengecutikan rahim jika pengambilan berterusan di amalkan sebagai jamu khusus untuk penjagaan rahim.



Saya nak sharing produk terbaik shaklee untuk wanita yang mengalami ketumbuhan cyst 



GLA Complex Shaklee


Minyak Borage, Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E


GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. 


Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan

Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid




GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Kebiasaannya digunakan untuk regulate kitaran haid, simptom PMS, sakit kepala dan untuk mereka yang menopause. Selain itu, GLA Complex ini amat bagus untuk skin textureskin repair dan buat skin glowing.
Fungsi serta kebaikan GLA COmplex Shaklee :

· Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.
· Meningkatkan kesuburan.
· Melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
· Membantu dalam menangani menopause.
· Menguatkan kuku & rambut.
· Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.
· Membantu menangani ekzema.
· Melegakan symptom akibat Rhematoid Artritis.
· Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.
· Menguatkn immuniti badan.
· Mempelahankn process penuaan.
· Mengurangkn “blood clot” yang menyebabkan serangan jantung.
· Mengawal kencing manis
· Mengawal kolesterol.
· Bagus untuk saraf. 


GLA boleh diambil oleh lelaki dan wanitaIa sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual, monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis.Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia  mengandungi vitamin E yang asli. GLA juga mampu menangani masalah kulit kepala berkerak, berkuping, bersisik


Ni testimoni penggunaan or sharing from customer setelah menggunakan produk GLA shaklee..





tiada penyakit yang tiada ubat..cuma kita sebagai manusia perlu berusaha untuk mengubat  nya...setiap usaha itu ada hikmahnya..sakit hanya datang dr DIA  dan hanya DIA yang berkuasa untuk menyembuhnya,... smoga kita tabah mengharungi segalanya....oleh itu, berusahalh untuk mencari penawar yang sebaiknya...jangan berputus asa..

“Sharing is Caring”
Tak Kenal Maka Tak Cinta
Tak Makan Maka Tak Rasa
Tak Rasa Maka Tak Sihat
Tak Sihat Maka Tak Cantik
Jom Cuba...
Jangan Malu Jangan Segan Hubungi Saya,
Call/Sms/Whatsup/Email
019-9381858 (ROSE)
rosmaibrahim84@gmail.com
facebook: rosma Ibrahim
member ID: 906312

1 comment:


  1. TESTIMONY ON HOW I GOT CURED OF MY FIBROID WITHOUT SURGERY.

    HELLO EVERYONE,
    I WANT TO USE THIS MEDIUM TO SAY A BIG THANK YOU TO DR,OKOGUN FOR HIS HERBAL WORK AND FOR HIS ABILITY TO LET ME BEAR A CHILD. I AND MY HUSBAND HAVE BEEN TOGETHER FOR YEARS LOOKING FOR THE FRUIT OF THE WOMB THERE WAS NO WAY OUT AND WE WENT TO THE HOSPITAL FOR CHECK UP AND THE DOCTOR SAID MY HUSBAND IS FINE AS FOR ME AM HAVING FIBROID AND I WILL NOT BE ABLE TO CONCEIVE, AND I WAS ADVICE TO GO ADOPT A CHILD WHICH I NEVER LIKED I THOUGHT OF WHAT TO DO, UNTIL WHEN I EXPLAINED TO MY VERY CLOSED FRIEND, AND SHE TOLD ME ABOUT DR,OKOGUN AND HOW HE HAVE BEEN HELPING WOMEN TO CONCEIVE AND HOW HE ALSO HELPED HER SISTER TO CONCEIVE AND SHE ASSURE ME THAT HE CAN HELP ME OUT, THEN SHE GAVE ME HIS EMAIL WHICH IS (drokogunsolutionhome@gmail.com) and I EMAIL HIM AND EXPLAIN EVERY THING TO HIM AND HE TOLD ME NOT TO WORRY THAT EVERY THING IS GOING TO BE FINE, DR.OKOGUN PREPARE SOME HERBS FOR ME AND I USED IT, EVERY THING WAS FINE, GLORY BE TO GOD I AM NOW PREGNANT IF THERE IS ANY ONE HERE THAT IS HAVING SIMILAR PROBLEM YOU CAN CONTACT DR OKOGUN ON HIS EMAIL:drokogunsolutionhome@gmail.com OR YOU CAN KINDLY CALL HIM ON:+2347069023473 I AM FLORA MYERS FROM USA.

    Note: He can also cure HIV/Aids,Cure any kind of cancer
    sickness, cure kidney diseases without any transplant, he can also
    stop you from having bad dreams okay.



    TESTIMONI ON bagaimana saya mendapat sembuh daripada fibroid MY TANPA PEMBEDAHAN.

    HAI SEMUA,
    Saya MAHU MENGGUNAKAN MEDIUM INI KATA RIBUAN TERIMA KASIH KEPADA DR, OKOGUN KERJA HERBAL NYA DAN UNTUK keupayaannya untuk LET ME melahirkan anak. Saya DAN SUAMI SAYA TELAH BERSAMA UNTUK TAHUN MENCARI THE buah kandungan TERDAPAT NO WAY OUT DAN KAMI pergi ke hospital UNTUK CHECK UP DAN DOKTOR SAID SUAMI SAYA FINE AS UNTUK ME AM MEMPUNYAI fibroid dan saya TIDAK BOLEH untuk hamil, dan saya NASIHAT PERGI mengambil anak angkat yang saya tidak pernah menyukai saya fikir apa yang perlu dilakukan, SEHINGGA APABILA saya dITERANGKAN TO MY FRIEND SANGAT TERTUTUP, dan dia memberitahu saya ABOUT DR, OKOGUN DAN WALAUPUN TELAH MEMBANTU WANITA untuk hamil dAN WALAUPUN JUGA MEMBANTU SISTER perempuan itu mengandung, SHE ASSURE ME BAHAWA dIA DAPAT ME OUT, THEN dia memberikan saya EMAIL NYA YANG (drokogunsolutionhome@gmail.com) dan saya EMAIL HIM dAN MENERANGKAN PERKARA SETIAP TO HIM dan dia memberitahu saya TIDAK RISAU BAHAWA PERKARA SETIAP ADALAH aKAN DIKENAKAN DENDA, DR.OKOGUN MENYEDIAKAN BEBERAPA HERBS FOR ME AND Saya DIGUNAKAN IT, PERKARA SETIAP WAS FINE, Maha Suci ALLAH AKU SEKARANG MENGANDUNG JIKA ADA MANA-MANA ​​SATU DI SINI YANG MEMPUNYAI MASALAH YANG SAMA ANDA BOLEH HUBUNGI DR OKOGUN ON EMAIL HIS: drokogunsolutionhome@gmail.com ATAU ANDA SILA BOLEH CALL HIM ON: +2347069023473 I AM FLORA MYERS DARI USA.

    Nota: Beliau juga boleh menyembuhkan HIV / Aids, Penyembuhan apa-apa jenis kanser
    penyakit, menyembuhkan penyakit buah pinggang tanpa apa-apa pemindahan, beliau juga boleh
    menghalang anda daripada mempunyai mimpi buruk okay.

    ReplyDelete